LTT HOOKED ON MATH

Novembre è stato un mese intenso al Liceo Fermi grazie alle mobilità dei due progetti Erasmusplus “Hooked on Math” e “Enjoy the School”. Dal 16 al 21 si è svolta la mobilità del progetto “Hooked on Math”.

Sono stati approfonditi i lavori iniziati in Lettonia sugli e-games e delineati i moduli didattici concernenti le discipline scientifiche che costituiranno l’e-book finale previsto dal progetto.Il programma,coinvolgente e stimolante, ha presentato momenti dicultura e intrattenimento quali la visita della Chiesa di Santa Barbara, del Castello Normanno, della Biblioteca, del Piccolo Teatro a Paternò, del Monastero dei Benedettini, dei Laboratori del Sud, dell’Istituto di Vulcanologia a Catania, dell’Etna e di Taormina.

Un sentito GRAZIE agli alunni, agli artisti, alle famiglie ospitanti, al Dirigente e a tutto il personale della nostra scuola che diventa sempre più “europea " !  LTT HOOKED  ON MATH

November was a very intense and exciting month at our school thanks to two different Erasmusplus mobilities in Paternò, the first “Hooked on Math” from the 16th to the 21stand the second “Enjoy the School” from the 25th November to the 1st December.

As to “Hooked on Math”, Latvian, Polish and Italian students and teachers worked all together on the planned topics. Everybody collaborated to develop the e-games formulated previously in Jelgava and the different Science and Mathdidactic modules aiming at the final production of  the project e-book. Culture and entertainment enhanced our lively week thanks to the visits of Paternò Historical Hill, The Benedictines Monastery, The South Laboratories, the Volcanology Institute in Catania, Etna and Taormina.

An affectionate “THANKS” to our excellent students, artists, teachers, lovely hosting families, our Headmaster and all the staff who are giving our school the chance to become really “European”!